Cítim nechuť k Google AMP
Už asi dva roky sa tlačí Google AMP (accelerated mobile pages). Čo to je? Ďalší UI framework, čo má zrýchliť webové stránky. Má obmedzené fičúry, takže sa tam nedá načítať 10 mega skriptov so sledovaním pohybu kurzoru a reklamami.
Nepáčia sa mi dve veci - infraštruktúra je kontrolovaná Googlom a že je to mimo štandard.
Výhody pre Google:
- AMP poskytuje preddefinované komponenty, čo znamená, že štruktúra stránky je známa, čo umožňuje vytiahnuť celkom spoľahlivo metadáta
- AMP knižnice sú hostované Googlom, takže aj z blbého access logu môžu vidieť zhruba kto, koľko a kde používajú AMP
- keďže sedia medzi mnou a mojim návštevníkom, majú všetko pod kontrolou
- AMP ma verziu na reklamy, z čoho Google ryžuje
Nevýhody pre mňa:
- preddefinované komponenty a správanie elementov. mám rád jednoduché veci a nevidím dôvod, aby mi niekto silou mocou nútil ich predstavu
- na prvý pohľad je to založené na JavaScripte. nemám rád JavaScript na UI
- potenciálne ďalšia technológia, ktorá sa neuchytí a zhebne, ale to ja budem musieť stráviť čas upravovaním kódu a čítaním dokumentácie. a to len kvôli tomu, aby niekto pretlačil svoju technológiu a nejakí influenceri to lakonicky propagovali bez toho, aby si neuvedomili, koľko je za tým práce, čo nikto nevidí? V jednom videu na AMP kanáli na YouTube používajú automatický konvertor na Wordpress, ale nakoniec aj tak tam posral veci a nefungovalo napríklad vloženie YouTuboveho videa. A museli šahať do kódu a nahradiť to AMP komponentou. Zvrhlé a úplne nahovno. Z PHP sveta som odišiel presne kvôli tomu, aby som nemusel donekonečna riešiť takého pičoviny a mal normálnu architektúru a šablóny a nemusel donekonečna ťahať nejaké nitky a dúfať, že sa to po úprave neposralo na inom mieste
- AMP má nejaký WYSIWYG genrátor AMP stránok - posledné, čo chcem je sa pozerať na milión rovnakých webových stránok s nejakým obsahom. Avšak je to ako vo svete fb a instagramu - formu poskytuje platforma, obsah tretia strana
- prečo? sakra prečo?
Výhody pre iných:
-
v testimoniale je
“As a source for breaking news and information, AMP stories allows us to showcase our quality journalism when there are multiple elements we want to bring together. Combining reporting, photography, videos and motion graphics, this gives readers a more visual entry point when they are searching for our coverage.” - Greg Manifold, Design Director of The Washington Post
No tak fajn. Príde mi, že svoje problémy s posratou komplikovanou stránkou prehodili na Google a dúfajú, že ich to spasí. Tiež sa podvoľujú, lebo dúfajú v lepšie miesta vo vyhľadávaní.
Keby schémy v https://schema.org/ neboli tak retardovane zložité, tak by s nejakým vizuálnym vstupným bodom nebol problém. OpenGraph to zvláda, aj keď možno príliš jednoducho.
Obecne nemám nič proti knižnici na komonenty. Práveže je to dôležité - máme tu Bootstrap, Zurb Foundation, UI material design, ANT design. Môžeme si vybrať, čo chceme alebo vyrobiť vlastné. Alebo použiť priblblé divy bez ničoho.
Vlastne sa mi už k tomu nechce nič písať. Technológia, čo nie je pre programátorov, ale pre tvorcov textového obsahu s obrázkami.
GL s pokročilými vecami…
Add Comment