Nehrávam súčasné mobilné hry
Mnohokrát som sa pokúsil si nainštalovať nejakú mobilnú hru, ale vždy sa nájde nejaká vec, kvôli ktorej nikdy nehrávam mobilné hry.
Ako tínedžer som zvykol hrávať tetris, breakout, solitaire a hada. A tiež Java hry ako Prince of Persia Warrior Within a Chucka Norrisa, ktoré boli úplne božie.
Ale teraz mi vadí:
-
Gemy/goldy/coiny - herná mena, najväčšia pičovina na svete. Mechanika, ktorá totálne kurví zážitok z hrania, teda pokým nemám masochistické sklony.
Gemy sa používajú na zrýchlenie stavby budov, kupovanie životov a levelov. Kupujú sa bežnými peniazmi, hraním a pozeraním reklám.
Ovšem vývojár má dopredu všetko spočítané, aby zarobil a v konečnom dôsledku táto mechanika spomaľuje hrateľnosť a mrhá mojom časom.
Tak som nenávidel túto free to play mechaniku v Black Desert Online a to ani nie je mobilná hra a bolo to len pre kozmetické veci.
-
Loot boxy - starší súrodenec gemov, ktorého spopularizoval multiplayer v Mass Effectu 3. Ide o to, že hraním po skočení levelu dostanem krabicu, ktorú musím otvoriť a vygenerujú sa mi náhodné veci. Niekedy ešte k tomu treba mať kľúč! (že, Couter Strike). V CSku som to mal v paži, lebo skiny ma nikdy nezaujímali a mohol som si veselo strieľať so základným Kalašnikovom.
V Mass Effecte 3 to bolo súčasťou levelovania. Hraním som dostával úrovne a loot boxami náhodnú výbavu.
Nie zlé, teraz to majú skoro všetky multiplayerové hry. Osobne mi to úplne nevyhovuje, lebo proste nedám 40-120 hodín hrania do levelovania profilu v mulťáku. Obzvlášť keď som prelietavý a fakt teraz nehrávam jednu hru viac než pár mesiacov. Alebo ju hrám pár rokov, ale aj tak tomu dám tak 20 hodín dokopy.
-
Cena - mobilné hry sú, až na výnimky, zadarmo. A tak trpia mechaniky. Už netúžim, aby bolo mrhané mojim časom, tak sa tomu vyhýbam. Samozrejme z niečoho treba žiť a preto sú tu gemy, či predávanie údajov hráčov.
-
Pochybné - nedávno som nainštaloval náhodné doporučené hry z Play Store a dve z piatich chceli prístup ku kontaktom a volaniu. Jasné, kokoti. Fakt chcem, aby zoznam mojich kontaktov poslali kdesi na server v Číne či Portugalsku a odtiaľ partnerom a tretím stranám. A zavolali si na drahé telefónne číslo.
-
Grafika - vždy mi je do plaču keď vidím grafiku na jedno brdo. Každá hra má tu desivo veselú grafiku aj keď tam zabíjam zvieratá, pochovávam mŕtvoly alebo či co.
-
Hrozná kvalita / ťažko nájsť niečo dobré od indie vývojárov - príde mi ťažké nájsť niečo dobré v tej záplave sračiek, a hlavne niekoľkonásobných kópií hier. Niekedy od rovnakého vydavateľa. Ako wtf?
Ako sú aj dobré mobilné hry, ale sú to väčšinou porty. Bavili ma Tomb Raider GO, Ace Attorney, Surviving Mars, Splyce, Monster RPG 2 a VOEZ. Life is Strange má fakt hrozné ovládanie.
V istom zmysle sa nedivím, že sa tlačia free to play hry. Ja sám nemám zadanú kreditku do Androidu a platil som cez operátora či som si kúpil rovno APK súbory od vývojára či z Humble Bundle.
Väčšina ľudí na svete ani nevlastní kreditku. A deti nemajú peniaze.
V tejto krajine ľudia majú stále problém si kupovať aj počítačové hry, nieto ešte mobilné, ktoré sú ešte viac zahoditeľné.
Tak sa musí speňažovať inak…
A v hĺbke mojej osobnosti sa ozýva moja morálka a nechcem mať nič spoločné s vydavateľom a nemám záujem hrať hru, ktorá sa tvári zadarmo a vysáva zo mňa energiu. Príde mi to také…..zbytočné. Ale chápem, že ostatní majú iní názor, inak by to všetko neprežívalo. Ale chcel som zverejniť svoj.
Add Comment