Mind Dump, Tech And Life Blog
written by Ivan Alenko
published under license Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)copy! share!
posted in category Technology & Dystopia / Video Games
posted at 07. Jun '20

Final Fantasy XV - Epizóda Gladiolus

POZOR SPOILERY

Teraz som mal čas a chuť dohrať Final Fantasy XV a Final Fantasy XV: Epizóda Gladiolus.

V epizóde Gladiolus hráte za Gladia, člena partie hlavného hrdinu vo Final Fantasy XV. Tam v príbehu Gladiolus na istý čas odíde, aby si poriešil svoje veci a potom sa vráti s novou jazvou na tvári, ale veľa k tomu nepovie. Gladio sa necíti istý v tom, že má schopnosti na to, aby ochraňoval Noctisa v jeho ceste a odíde, aby si to dokázal. Alebo zomrel.

Oproti FF XV, ktoré je RPG s otvoreným svetom, je toto lineárna hra, taký dungeon. Idem a sekám. A je totálne super. Oproti FF XV má mega dobrú grafiku a zaujímavé prostredie (tie skaly prirovnám ku Škótsku v Uncharted 4). A kým farby v FF XV sú trochu vygrcané, tu je to pekne farebné, čo milujem a v podstate je to hlavná vec, čo ma priťahuje ku konkrétnym hrám (preto som nehral Gears of Wars a podobné hry s takou farebnou škálou).

Neprirovnal by som to k Dark Souls alebo Nioh. Tie hry sú ťažké a nemám ich rád, lebo nemám chuť sa zasa učiť také presné časovanie. Skôr je to niečo ako dungeon v Gothic 3, napríklad ten pri Monterre.

Druhá vec, čo je tu dobrá je, že je tu osobný príbeh, kde si hlavný hrdina dokazuje kto je a nakoniec to zvládne. Veľa z nás v reálnom živote tak trochu z rôznych dôvodov uniká z reality, od ozajstného seba. To nie je žiadna hanba, mne trvá dlhé roky čoraz viac prestať stále unikať z reality do imaginárnych svetov. Kým reálny svet okolo vyzerá, že sa zbláznil, je necitlivý k nám, k zvieratám, k sebe, skoro všetko je falošné a neúprimné, celkovo aj súčasná tvorba hier, hudby, seriálov a filmov je prevažne depresívna alebo debilná.

Tu je to inak. Gladio je úprimný a ozajstný a je dobré, že aspoň niekde si môžem pripomenúť, že vlastne mám aj silu robiť si čo chcem, byť kým chcem a čeliť svetu.

Ďalšou vecou, čo tam milujem je prítomnosť Cora (Cor Leonis). Možno niektorí viete, že FF XV mal byť pôvodne Final Fantasy Versus XIII. Cor tam mal mať v príbehu o dosť väčšiu úlohu ako v konečnej hre. Mne sa vidí ako taká mentorská postava, je síce chvíľu na začiatku, potom až na konci, ale koniec FF XV bol v tomto mega plytký. Tu Cor sprevádza Gladia, a rozpráva o minulosti a jeho skúške ako ochrancu kráľa.

Bolo by fajn, keby niekedy vydali hru, kde sa hrá v pôvodnej Insomnia City a to by ani nemuselo byť také temné ako v pôvodných traileroch.

A nakoniec je fajn hracia doba. Ja som to prešiel za niečo viac ako hodinu, čo mi úplne vyhovuje. Dá sa to opakovať. Úprimne nemám v poslednom čase rád hry s otvoreným svetom už len preto, že trvá aspoň 40 hodín to dohrať. Prvé dohranie Gothica 2 - 100 hodín, Mass Effect - 50, teraz Final Fantasy - 60. A to som iba prešiel hlavný príbeh, splnil 90% questov, ale ani neprešiel všetky základné dungeony, nieto ešte tie skryté za kľúčom. Prosím viac hier, ktoré majú dĺžku do 16 hodín ako Life is Strange. Popri práci sa dá ešte na 4 hodiny sadnúť a hrať. 50 hodín už vyžaduje sakra veľa času a cieleného hrania.

Rozhodne odporúčam.

P.S. Nejak nemám, okrem jednej, snímky obrazoviek s nepriateľmi.

Kde sa dá kúpiť: https://store.steampowered.com/bundle/10539/FINAL_FANTASY_XV_EPISODE_ARDYN_COMPLETE_EDITION/

Zvykne to bývať v akcii, mne sa to podarilo kúpiť cez Vianoce 2018 (alebo 2019?). https://isthereanydeal.com/game/finalfantasyxvepisodeardyncompleteedition/info/

Add Comment