Mind Dump, Tech And Life Blog
written by Ivan Alenko

Bizardnosť engagementu

Ak mi niečo príde divné na internete, hrách a marketingu, tak je to engagement, čo sa dá preložiť ako miera zapojenia sa. Sledovanie kanálu na YouTube, Instagrame a inde. Čas strávený pozeraním videí či streamov. Dĺžka hrania hry. Počet retweetov, lajkov a komentárov. Počet divákov. Miera fanboystva. To všetko sú ukazatele hodnoty pre marketing a následne základ na odhad ceny reklamy a tak. Ako….dáva to zmysel. Myslím, že čo sa týka kvantifikácie, je to dobre urobené a preto aj dávam follow ľudom a kanálom. Inak by som to neurobil ani za nič. Samotný obsah nesledujem pravidelne.

Ale aplikácia v reálnom svete je utrhnutá z reťaze. Ja by som rád nepoužíval blokovač reklám a rozumiem, že je to zdroj príjmu. Ale je toho prílliš. Bez neho trvá asi pol dňa, než začnem spytovať svoju príčetnosť a zmysel života. Nepohybujem sa na nete kvôli tomu, aby som z 1 hodiny pozerania strávil 20 minút reklamami ako v telke. YouTube je v tomto naozaj nepríjemný. A ešte nepríjemnejšie je, že tie reklamy sa opakujú a nedajú sa preskočiť. Naozaj nemám záujem tráviť čas pozeraním reklám na banky a potravinové reťazce. Do potravín samozrejme chodím a to nakúpiť si. Je mi jedno aký reťazec pokiaľ tam je všetko, čo potrebujem. Lojalita? Mimonákupné aktivity? Nezáujem. Od banky chcem možnosť previesť peniaze. Jedna reklama za neviem, týždeň či mesiac by bola ok. Také pripomenutie, že čo ponúkajú. Beriem. Ale každé video alebo raz za 10 minút? Hmmm, nie. NEHROZÍ. Jediné opakované reklamy, čo som zvládol bolo na Twitchi, keď vyšiel datadisk do Wowka Legion a ako reklama bol cinematic. Na to sa pozeralo v pohode, lebo to bolo video s epickým príbehom. Ono už aj taký turnaj v Starcrafte 2 HomeStory Cup bol na hrane s reklamami. A to boli relatívne zaujímavé veci - technika. Ale bežalo to pričasto. Dal som to, ale veeeľmi som rozmýšľal, či mi to za to stojí. Tie reklamy sa nedali blokovať, lebo boli priamo v streame. Dal sa len stlmiť zvuk.

“Tak to nepoužívaj, keď sa ti nepáči.” Toto je dosť nevalidný argument. Zastávam názor, že toto je stále o hľadaní spoločného prospechu. Ničomu nepomôže, ak budem veci bojkotovať. Príde mi lepšie sa ozvať v komentároch alebo pasívne agresívne blokovať reklamy. Internet je o interakcii a nájdenie spoločného východiska mi príde rozumné riešenie. Ani druhá strana často nemá úplne na výber. Všetko je na YouTube preto, lebo v súčasnosti je hostovanie videa celkom technicky náročná vec. V malom sa to ako tak dá, ale stále. Čo chcem povedať je, že mám záujem niečo vidieť a dá sa to s blokovaním reklamy. Potom trebárs pošlem niečo cez Stream Labs. Predplatné asi niečo porieši do budúcna, ale zatiaľ sa to len rozbieha. Ale nemám záujem hrať podľa chladných pravidiel prinesených z telky. Je to chaotické? Áno. Ale čo dneska nie je…

Cením si svoj čas a pozornosť a ešte viac, keď ma čosi serie namiesto toho, aby ma príjemne stimulovalo. A čo engagment mimo reklamy? Príde mi také zvláštne, že všetci chcú, aby som bol nejaký hardcore fanúšik nejakého kanálu či inluencera či značky. Sú ľudia a značky, čo mám naozaj rád, páčia sa mi, kupujem veci, ale nemám záujem o bližšiu interakciu. Asi som na to príliš starý, pochválim veci, keď sa mi páčia, ale nadšene niečo hypovať, keď sa tak necítim? Však väčšinou ide len o peniaze a samozrejme nadšenie, ktoré putovalo do produktu. Ale stále, načo si to nútene príliš prikrášľovať. Veci sú také, aké sú.